Fashion

recent

Oscar Ödülleri | 2016

oscar-odulleri-2016

88. Akademi Ödülleri ya da bilinen adıyla Oscar Ödülleri dağıtılalı bayağı oldu; verilen ödüller genel anlamda, kendi açımdan doğru yerleri gitti diye düşünüyorum. Oscar ödül törenini seyretmedim ama ödüller hakkında bir iki kelam etmeden de geçmek istemedim. 24 kategoride dağıtılan ödülleri şöyle üstünkörü bir değerlendirelim bakalım.

Önce Oscar adayı filmlerden hangilerini izledim onları söyleyerek başlayayım:
Spotlight, Bridge of Spies, Mad Max: Fury Road, The Martian, The Revenant, Room, Ex Machina, The Hateful Eight, Inside Out, When Marnie Was There, Youth.

  • En iyi Film: Spotlight 
Rakipleri: The Big Short, Bridge of Spies, Brooklyn, Mad Max: Fury Road, The Martian, The Revenant, Room.

spotlight-en-iyi-film-oscar-oduluSpotlight iyi bir filmdi ama en iyi miydi? Bence hayır. Mad Max: Fury Road ve The Revenant ikilisinden biri alsaydı daha çok sevinirdim ama bekliyordum Spotlight'ın almasını.

Rakipleri: Adam McKay - The Big Short, George Miller - Mad Max: Fury Road, Lenny Abrahamson - Room, Tom McCarthy - Spotlight.

alejandro-g-inarritu-en-iyi-yonetmen-oscar-odulu

Alejandro G. Iñárritu, askerdeyken, çarşı izninde seyrettiğim ve bayıldığım Birdman'le 2015 yılında En İyi Yönetmen Oscar'ını almıştı zaten. Niye bir daha verdiler anlamadım. Bak orada George Miller var, ver gitsin ona.

Rakipleri: Bryan Cranston - Trumbo, Matt Damon - The Martian,  Michael Fassbender - Steve Jobs, Eddie Redmayne - The Danish Girl.

leonardo-dicaprio-en-iyi-erkek-oyuncu-oscar-odulu

Leonardo DiCaprio ödülü kazandı, bütün dünya rahat bir nefes aldı. Şahsen ben de o alsın istedim ama bayıldığımdan değil tabii. Matt Damon'la Michael Fassbender hak etmedi zaten ama oynadıkları filmleri seyretmesem de Bryan Cranston ve Eddie Redmayne, DiCaprio'nun "ödülü verin artık şu adama!" kampanyasının altında kaldı sanırım.

  • En İyi Kadın Oyuncu: Brie Larson – Room 
Rakipleri: Cate Blanchett – Carol,  Jennifer Lawrence – Joy, Charlotte Rampling – 45 Years, Saoirse Ronan – Brooklyn.

brie-larson-en-iyi-kadin-oyuncu-oscar-odulu

Öncelikle şöyle söyleyeyim, bu kategoride izlediğim tek film Room'du ve ödülü Room'daki rolüyle Brie Larson kazandı. Kadın kadın, ne yaptın da aldın bu ödülü diye sorarlar adama. Charlotte Rampling ve Cate Blanchett ne gıcık olmuşlardır kesin.

  • En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Mark Rylance - Bridge of Spies.
Rakipleri: Christian Bale - The Big Short, Tom Hardy - The Revenant, Mark Ruffalo - Spotlight, Sylvester Stallone - Creed.

mark-rylance-en-iyi-yardimci-erkek-oyuncu-oscar-odulu

Nedenine anlam veremesem de herkes Stallone aşağı Stallone yukarı diye dolanırken içten içe Mark Rylance'ın kazanmasını istedim ben; kalbim temiz, öyle de oldu.

  • En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Alicia Vikander - The Danish Girl
Rakipleri: Jennifer Jason Leigh - The Hateful Eight, Rooney Mara - Carol, Rachel McAdams - Spotlight, Kate Winslet - Steve Jobs.

alicia-vikander-en-iyi-yardimci-kadin-oyuncu-oscar-odulu

Gönül isterdi ki, Jennifer Jason Leigh kazansın ama olmadı. The Danish Girl'ü izlemediğim için pek bir şey diyemiyorum. Hak etmiştir umarım.

  • En iyi Animasyon Filmi: Inside Out
Rakipleri: Anomalisa, Boy & the World, Shaun the Sheep Movie, When Marnie Was There.

inside-out-en-iyi-animasyon-filmi-oscar-odulu

When Marnie Was There kazansaydı ne olurdu sanki! Tamam Inside Out da iyi bir film ama bir Studio Ghibli filmi kadar değil.

Rakipleri: "Earned It" - Fifty Shades of Grey, "Manta Ray" - Racing Extinction, "Simple Song #3" - Youth, "Til It Happens to You" - The Hunting Ground.

Gitti yine popüler olan kazandı. "Simple Song #3"ün hakkı yendi resmen. Yakarım ulan orayı!



  • En İyi Görüntü Yönetmeni: The Revenant - Emmanuel Lubezki
Rakipleri: Carol - Ed Lachman, The Hateful Eight - Robert Richardson, Mad Max: Fury Road - John Seale, Sicario - Roger Deakins.

Lubezki'nin almasını bekliyordum zaten ama adam Gravity ve Birdman'den sonra peş peşe üçüncü Oscar'ını almayı başardı. Hakkıdır Hakk'a tapan...

  • En İyi Görsel Efekt: Ex Machina – Mark Williams Ardington, Sara Bennett, Paul Norris, and Andrew Whitehurst
Rakipleri: Mad Max: Fury Road, The Martian, The Revenant, Star Wars: The Force Awakens.

Ex Machina değişik bir filmdi. Hayranları kızmasın ama Star Wars: The Force Awakens gibi popüler bir filmi geçip ödülü almasına sevindim.

Oscar Ödülleri 2016'da durumlar böyleydi. Umarım seneye aday olan filmlerin hepsini izlerim de çatır çatır yorumlarımı yaparım.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.